tutaj jesteś: Strona główna > Lista projektów > Opis projektu

Zobacz, jak Polska zmienia się dzięki Funduszom Europejskim

Opis projektu

 
powrót do listy drukuj
zapisz projekt jako PDF
 

transport
tytuł projektu:
NISKOEMISYJNY TRANSPORT W ŁODZI – ZAKUP 12 NISKOPODŁOGOWYCH TRAMWAJÓW WRAZ Z PAKIETEM EKSPLOATACYJNO-NAPRAWCZYM, SPECJALISTYCZNYM WYPOSAŻENIEM OBSŁUGOWYM I WYBUDOWANIEM HALI PRZEGLĄDOWO-NAPRAWCZEJ
nazwa beneficjenta:
MPK ŁÓDŹ SP. Z O.O.
województwo:
powiat:
łódzkie
m. Łódź
fundusz:
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
program:
Regionalny Program Operacyjny Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
działanie:
3.1. Niskoemisyjny transport miejski
poddziałanie:
3.1.2. Niskoemisyjny transport miejski
dziedzina:
transport
wartość projektu:
117 229 209.00 zł
dofinansowanie z Unii Europejskiej:
70 526 662.00 zł
ocena:
punktor projekt realizowany
w latach 2014-2020
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest zwiększenie wykorzystania przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Łodzi i przyjeżdżających. Zakładanym działaniem jest wymiana najstarszego niezmodernizowanego taboru tramwajowego na nowy. Projekt przewiduje zakup 12 niskopodłogowych tramwajów. Nowy tabor obsługiwał będzie linię nr 14 kursującą w relacji „DĄBROWA - Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Piłsudskiego, Mickiewicza, Włókniarzy, Limanowskiego - DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC”. Trasa linii przebiega w pobliżu trzech punktów przesiadkowych integrujących transport miejski i regionalny (Łódzka Kolej Aglomeracyjna). Łącząc dw. Łódź Żabieniec, dw. Łódź Kaliska oraz przystanek Łódź Dąbrowa linia oferuje przejazd przez centrum miasta trasą W-Z. Grupa docelowa projektu to mieszkańcy miasta Łodzi oraz osoby przyjeżdżające korzystające z publicznego transportu szynowego. Na potrzeby obsługi nowego taboru wybudowana zostanie hala przeglądowo-naprawcza wraz z pakietem eksploatacyjno-naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, zlokalizowana na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Telefonicznej. Polityka transportowa Łodzi zakłada przyznanie w ramach transportu zbiorowego priorytetu dla komunikacji tramwajowej. Jest to zgodne z ogólnie przyjętymi kierunkami rozwoju komunikacji zbiorowej. Realizowana przez MPK strategia odnowy taboru jest spójna z koncepcją Miasta i dąży do podnoszenia jakości świadczonych usług poprzez systematyczne wycofywanie wyeksploatowanego taboru i zastępowanie go zmodernizowanym lub nowo zakupionym. Spośród ponad 290 pociągów tramwajowych jakimi dysponuje Spółka, jedynie 47 stanowią nowoczesne niskopodłogowe składy. Średni wiek taboru tramwajowego wynosi blisko 30 lat. Niski komfort podróży oraz awaryjność starych składów przyczyniają się do spadku konkurencyjności transportu publicznego względem transportu indywidualnego. Aby odwrócić tą tendencję konieczne jest podjęcie działań odbudowujących zaufanie pasażerów do transportu zbiorowego.

powrót do listy
 


separator dolny

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Portal współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz
Funduszu Spójności w ramach Programu Pomoc Techniczna.
© Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju 2007-2019
Fundusze europejskie Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju Unia Europejska