tutaj jesteś: Strona główna > Lista projektów > Opis projektu

Zobacz, jak Polska zmienia się dzięki Funduszom Europejskim

Opis projektu

 
powrót do listy drukuj
zapisz projekt jako PDF
 

transport
tytuł projektu:
Zakup taboru dla PKP Intercity S.A. do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich - zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych
nazwa beneficjenta:
PKP Intercity S.A.
województwa:
powiaty:
wielkopolskie, mazowieckie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, zachodniopomorskie, małopolskie, kujawsko-pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, lubuskie, łódzkie
poznański, koniński, m. Poznań, płocki, gdański, olsztyński, m. Szczecin, m. Kraków, warszawski zachodni, toruński, radomski, m. Gdynia, m. Katowice, elbląski, stargardzki, jędrzejowski, grudziądzki, bydgoski, pilski, ciechanowski, siedlecki, m. Gdańsk, sandomierski, włocławski, gorzowski, łódzki wschodni, krakowski, m.st. Warszawa, starogardzki, częstochowski, kielecki, m. Łódź, ostrołęcki, m. Sopot, m. Sosnowiec
fundusz:
Fundusz Spójności
program:
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
działanie:
VII.1. Rozwój transportu kolejowego
dziedzina:
transport
wartość projektu:
1 156 610 820.06 zł
dofinansowanie z Unii Europejskiej:
658 050 400.02 zł
ocena:
1
punktor projekt realizowany w więcej
niż w jednym województwie
punktor projekt realizowany
w latach 2007-2013
Opis projektu

PKP Intercity zakupiło 20 nowoczesnych, elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT3. Każdy pojazd składa sie z ośmiu członów, a jego całkowita długość to 150 m. Maksymalna prędkość eksploatacyjna szacowana jest na 160 km/h. W pociągu znajduje się 360 miejsc siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie. Skład zapewnia komfortową podróż dzięki różnego rodzaju udogodnieniom: klimatyzacji, toaletom o podwyższonym standardzie z przewijakami dla niemowląt, ergonomicznym fotelom z gniazdkami elektrycznymi, przedziałowi gastronomicznegmu, przestrzeni dostosowanej do potrzeb osób z niepłnosprawnościami, czy dostępowi do WiFi. Główne trasy, na które dedykowane są pociągi FLIRT3 to: Warszawa-Kutno-Toruń-Bydgoszcz, Olsztyn-Warszawa-Kielce-Kraków, Gdynia-Bydgoszcz-Kutno-Łódź-Częstochowa-Katowice, Kraków-Łódź-Kutno-Konin-Poznań-Szczecin. Pojazdy obsługują połączenia realizowane w ramach ekonomicznej kategorii InterCity (IC). Za produkcję składów odpowiadało koncorcjum Stadler Polska-NEWAG S.A.


powrót do listy
 


separator dolny

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
Portal współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz
Funduszu Spójności w ramach Programu Pomoc Techniczna.
© Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju 2007-2018
Fundusze europejskie Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju Unia Europejska